You are currently viewing Hangulatok, képek egy bajor légykötő találkozóról

Hangulatok, képek egy bajor légykötő találkozóról

Egy baráti meghívásnak eleget téve tévedtem el Schmidmühlenbe, egy évenként megrendezésre kerülő légykötő találkozóra Bajorországban.

A résztvevők: Hardy Berthin, Georg Christel, Hans Eiber, Karl Flick, Hartmut Glowa, Mario Knaust, Werner Steinsdorfer, Christian Schwarz, Rainer Roth. Valamint két magyar név is színesítette a palettát, Szikszai Ciprian és Kiss György

A két erdélyi mester; Kiss György (balról) és Szikszai Ciprián (jobbról) öregbítették hazánk hírnevét

Talán a két magyar résztvevőn kívül is feltűnhetnek ismerős nevek. Hans Eiber nevével akár magyar nyelvű könyvet is találhatunk könyvespolcunkon és biztos vagyok benne, hogy Hartmut Glowa neve sem ismeretlen a hazai legyes világ számára.

Roppant tanulságos élmény volt belelátni a légykötés mélységeibe. Valamint abba a tudományba, hogy egy tapasztalt legyes mennyire ismeri a természet folyamait. Mert itt már nem csak arról szólnak a társalgások, hogy hogy kössük, hol húzzuk át a kötőcérnát…, hanem mondjuk, hogy Október végén, abban a pár napban, mikor beüt az első fagy, a hajnali órákban melyik musztert, mekkorában, milyen árnyalatban és persze a legfontosabb, hogy mi is történik ott, akkor a víz alatt. Szóval a fülemmel épp annyi infót szívtam magamba, mint a szememmel. Ebből én most csak azt tudom hitelesen közvetíteni amit láttam, úgyhogy ebben a bejegyzésben beszéljenek a képek.

A repertoár a miniatűr pér-nimfáktól a copfnyi csukalegyeken át terjedt, s tovább, a mostanában pergetők körében is egyre népszerűbb jig legyekig.

Kiss György alias Yokomester mikronimfái. Elég mikrók, nem? 🙂
Csukalegyek, mint henteskések betárazva
A pergetők is találtak maguknak ötleteket
Rendhagyó technikák is felvonultak. (A makramé 🙂 ) Nini, hogy áll a kérész alatt a horog?!

De nem csak nézelődni lehetett ám. Több résztvevőhöz be lehetett ülni egy step by step légykötő gyorstalpalóra és ott helyben, a mester vezetésével kitanulni a trükkös mozdulatokat, technikákat.

Csipri mester okítja az ügyes kezű wobbler faragó Potz Bécit
…és lám csak, mester és tanítványa, azaz a minta és a copy.

De tudjátok, ami nekem a legimponálóbb volt ezen a találkozón, hogy nem voltak márkanevek, szponzorok, nem pénztárca nyitogatásról szólt a rendezvény, hanem tapasztalatról, tudásról, oktatásról, valódi legyező horgászatról.

Nézzétek csak a fenti képet! Az öreget, ahogy fotózza Csipri bácsi legyét. Na számomra ez a legyező horgászat. Ennyi idősen is megy, kíváncsi, fotóz lelkesen és nem szégyell tanulni a fiataloktól sem. Pedig egy-két lengetés azért van már azokban az ősz-kopasz karokban. Nem hümmögve, szakállát simítgatva adja elő a a nagy legyes imidzset, hanem cserkeli az infót, tanul, tanul, tanul. Erről szólt ez a rendezvény és tényleg üdítő élmény volt a mai vegye-vigye világban, hogy a tudásról, a tudás átadásáról szólt az összejövetel.

Időnként magyar hangok is megütötték a fülemet ahogy jártam asztalról asztalra, de csak a nap vége felé sikerült odaférnem Csipri bácsihoz, hogy végre megismerjük egymást. S ha már odaültem, összemakraméztunk egy red tag-et és egy parashut legyet is.

…és tudjátok, ahogy ott kötözgetünk, traccsolgatunk, egyszer csak azt kezdem figyelni, ahogy záporoznak a kérdések Kiss Gyurka felé.

Gyurka pedig kitartóan magyarázott, válaszolt az egyre záporozó kérdésekre. Aztán az egyik pillanatban, amikor valamelyik kérdező hitetlenkedve ámult az épp aktuális muszteren, a hátsó sorból az egyik öreg csak ennyit mondott; – „Bizony úgy negyven évvel ezelőtt suhanc koromban ez a kedvenc legyem volt és rengeteget fogtam vele. Csak, azóta valahogy elfelejtődött, pedig tényleg igen fogós darab” Azért tudjátok büszkeséggel töltött el, ahogy ezt a két srácot ostromolták az érdeklődők, elismervén tudásukat, tehetségüket. Azt hiszem az ő sikerük titka az volt, hogy a csiribiri vitrindarabok helyett a praktikus, valóban használható, hal szájába való legyeiket mutatták be, amik kötéséhez mindenkinek kedve támad.

Ezt az egyedi markolatot azért megirigyeltem.

Csipri mester száraz palettája

Kiss György legyes dobozába is bekukkantottunk

Nap végére össze is verődött a magyar csapat Csipri bácsi körül és nagyon jót szájpecáltunk. Elámultam Potz Béci bogár wobblerein is. A srác olyan futrinkát farag, hogy ha elhagyod a lakásban, akkor biztos lehetsz benne, hogy az asszony rövidesen visítva fogja kiabálni, hogy gyere apjuk, valami szörnyű bogár mászik a lakásban. Jó kis nap volt, jól szórakoztam, sokat tanultam, jövőre is itt a helyem.